24 januari 2014

Lisas lista: En grej jag borde ta tag i

Alla urvuxna kläder. Nej inte mina, var lagom fräck nu! ;) Men barnet växer ju så det knakar (i klädernas sömmar då, får man förmoda) och nu i veckan har jag precis rensat ut ytterligare två fulla kartonger ur hennes garderob och lassat in storlek 104. Vansinnigt, så fort det går! Och alla dessa urvuxna kläder invaderar varje tillgängligt skrymsle och vrå och blir en del av det dåliga samvetet över sånt man borde göra och det är säkerligen inte bra för miljön med all denna konsumtion!

En del skickas iväg till gravida svägerskan och en del har svärmor så generöst erbjudit sig att förvara. Men resten? Borde kanske sälja på loppis men det känns som mycket jobb för några få euron... Slutar väl med att jag kör hela rasket till Missionsstugan, så får det bli någon annans problem!

Det är lika fullt...



...i lådor, garderober...



...skåp och hyllor!

2 kommentarer:

  1. Du får komma och sälja på loppisracet här på källbackan :) Vår gård rymmer nog försäljare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kunde jag ju göra :) Men om man själv säljer, kan man ju inte gå runt och titta...vilket dilemma.

      Radera