26 juli 2013

Arbetssemester och varma julidagar

Det blev visst varmt till slut ändå! Både jag och sambon njuter just nu av semester men mycket ledigt blir det inte, snarare har vi arbetssemester :) Men det passar oss bra, jag är typen som blir rastlös efter att ha legat i hängmattan en kvart. Man kan ju inte slösa bort fina semesterdagar på det sättet!

Vi har ett större renoveringsprojekt på gång hos mina föräldrar, det kommer nog bilder därifrån också så småningom, men på lediga stunder pysslar vi med de där "vanliga" småprojekten. En dag fick sambon för sig att olja trappan, något som inte gjorts sen 1990 typ... Det behövdes, kan vi ju bara konstatera.






Fint blev det! Trappsteget är av nyare virke och därmed ljusare, men det mörknar väl med tiden.
Annars går jag mest runt här hemma och njuter av allt som börjat växa! Jag är så ivrig att få se vår trädgård "växa till sig" lite så att växterna täcker den bara jorden och vi får lite höjd på det hela. Otåliga jag har inte riktigt tålamod att vänta 3-4 år på hur det kommer att se ut, men när det gäller trädgård och växter går det helt enkelt inte att stressa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar