7 oktober 2013

Virka leksaksmat

Leksaksservisen har jag samlat ihop genom diverse loppisfynd. Populärast i leken är kastrullen med lock, äggkopparna, de små skedarna, salt- och pepparkaren och muggarna som liknar caffe latte - muggar (jag tror de också är äggkoppar egentligen).


Skafferi med blivande ugnen till vänster. 

Hylla med porslinet. 


Matlagning på gång.
 

Ägg i förpackning för påskägg (mönster).

Pumpa, jordgubbar, prinsesstårta och Dominokex är alla från virkalitenkaka. Dessutom använde jag mönstret för konfekt till köttbullarna.



Kycklingben (mönster).


Morötter, svamp, mandarin är alla från Drops mönstersamling.

Korvarna, spagettin, kanelbullen, bakelsen och de stekta äggen har jag virkat på fri hand.





Himla kul var det och jag kommer helt säkert att fortsätta virka mera mat i vinter!
 
 

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint!!! :D både maten och köket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad du är snäll - det är ju så roligt att pyssla med något som är både enkelt och går snabbt! Rekommenderas för kalla vinterkvällar :)

      Radera