16 juli 2013

Juliväder?

Ska det föreställa sommar det här, 10 grader varmt med regn och snålblåst?! Nej vädergudarna, bättre kan ni nog. Sambon har tänt eld i spisen (!) som inte varit i bruk sen våren, och jag har burit in mina små chili- och paprikaplantor som just nu inte alls trivs på terrassen. De får stå i vardagsrumsfönstret i väntan på bättre tider. Chilisarna har jag förresten fått av Sandra och paprikan har min mamma gett mig. Från mamma kommer också busktomaten (som nu är ca 170 hög, är det en busktomat det?) och då den är så stor får den nog vackert stå ute i ruskvädret. Hoppas den klarar sig, den ger ju så goda små tomater.


Schersminen håller på att blomma ut också, regnet slår nog loss de sista kronbladen misstänker jag. Tråkigt, den är både vacker och doftar gott. Resten av året är den mest en risbuske...

Nej, idag är det ingen vidare trädgårdsdag så jag sitter inne och skriver långa listor på växter jag vill ha! Dags för utflykt till en plantskola snart känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar