10 juli 2013

Sommarens blickfång

Det kanske bara är jag, men det känns som att årets planteringar vid entrén blev extra lyckade? Bonuspoäng för att vi planterat själva och inte köpt färdiga amplar!

I den hängande ampeln har vi en tvåfärgad Murgröna (Hedera helix), två olika sorters (rosa och vit) Snöflinga (Sutera cordata) och en småblommig rosa Hängpetunia.


En Jordreva har täckt in hela den gamla mjölkhinken, i trälådan växer två sorters Murgröna (tror jag, men bladen ser annorlunda ut så jag är osäker) och rosa Krysantemum och på björkstubben en kruka med ytterligare en tredje sorts murgröna. Jag är väldigt nöjd med färgerna, rosa passar fint till vårt gråa hus tycker jag! Det växer väldigt bra också, något som vi nog får tacka sambon för - jag brukar nämligen glömma att vattna mina krukor...men han har passat upp dem varje dag med vatten och näringslösning. Det lönar sig tydligen!


4 kommentarer:

  1. Jodå, väldigt vackra och lyckade blomplanteringar! :) Här får blomstren vara med om återupplivningsförsök typ varannan vecka, vilket har satt sina spår...glömsk fru och ingen man som passar upp..men än är de i liv, alltid något..;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa år får ni plantera succulenter och kaktus! ;) jag är också för glömsk för att ha ansvaret över krukväxter.

      Radera
  2. Vilka fina planteringar. Speciellt den andra med den vackra lådan. Läste ditt fina inlägg om graviditeten. Stort grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - tiden går fort för hon jag skrev om har faktiskt nyss fyllt två år! Det blir en del blandade bilder här, gammalt och nytt. Jag hittade din blogg nyligen och den var så vacker och inspirerande att jag sträckläste flera sidor på direkten! Så intressant att följa en trädgård i förvandling.

      Radera