1 augusti 2013

Sandlådebygge del två

Nu är sandlådan klar! Ett kattsäkert lock är tillverkat och inoljat, kanterna har spikats fast och nu har vi också hämtat sand till lådan. Ur Frostdahls grustag naturligtvis :) Ett par säckar räckte fint och det var nog tur det eftersom vi begav oss ner i sandtaget med en pytteliten Toyota Yaris och en alldeles för stor släpkärra. Så blir det när man måste låna en bil med dragkrok. 
Jag är rätt stolt över mina backnings-skillz måste jag säga, det har alltid varit jag som kör bilen när släpkärran hänger på och numera klarar jag rätt galant av att backa ner och runt och svänga på en femöring, om så önskas. Lite får man väl skryta. 

Men ja, sandlådan är klar och bra blev det! Precis när vi fyllt i sanden kom regnet förstås. Men snart ska vi nog ut och provgräva lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar