12 september 2013

Lycka och ett par rosa skor

Tänka sig, mitt favoritmärke Reima gör visst fodrade stövlar av naturgummi! Då visste vi det då. Jag och Alleria kom hem från gårdagens shoppningtur med just dessa stövlar, rosa och med små gulliga djur på. Jag vet inte riktigt vad som hände här, jag som inte ens gillar rosa har plötsligt en unge som är klädd i rosa och lila från topp till tå. Jag tröstar mig med att tänka att om Alleria hade varit en pojke, hade jag ändå köpt samma glada färger. Blä för trista färger som svart och mörkblått...
 
Alleria älskar hursomhelst sina nya stövlar och ville inte ta av dem ens vid middagen, och hennes godkännande är ju ändå det viktigaste. Bara för att hon är så cool så bryter jag lite mot mina fotoprinciper och visar hur det såg ut när vi handlade. Man kan inte annat än älska den ungen!
Japp, rubriken är en travesti på Alexander McCall Smith's alldeles utmärkta bok "Lycka och ett par blå skor". Har ni inte läst serien "Damernas detektivbyrå" än så gör det nu, idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar