13 december 2013

Julbak och kräsna ungar

Igår var det dags för pepparkaksbak och i år testade vi därmed för första gången att baka glutenfria pepparkakor enligt detta recept (jag satte till lite pomeransskal också för det ska det vara i pepparkakor!). 


 
Och det blev riktigt bra! Degen var hyfsat lättutkavlad fast man fick nog använda en del (ris)mjöl så den inte fastnade, men den smakade riktigt gott och kakorna blev acceptabla. Visst, de är varken lika snygga eller riktigt lika goda som vanliga (smakar lite torrt och mjöligt tycker jag) men helt okej ändå! Och dottern gillade dem, till skillnad från allt annat jag försökt baka... Igår testade jag grötsemlor, de blev lite platta och konstiga men smakade rätt gott ändå tyckte jag. Jag frågade Alleria om de var goda? "Nää", sa hon och drack upp sitt mjölkglas. Sen förtydligade hon "man kan drick liti utt (mjölk) på mamma, om man tycker he int e så gott". Jahapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar