19 december 2013

Pappersgranen

Jag är väl den sista människan i världen att vika en pappersgran till julen, men icke desto mindre har jag äntligen åstadkommit en sådan. Naturligtvis kunde jag absolut inte tänka mig att offra någon av mina egna böcker, inte ens de jag inte tycker om...så det blev en sväng till loppis för att samla på mig några 50 cents böcker. Köpte en som jag aldrig kunde tänka mig att jag skulle vilja läsa och satte igång att vika de 120 sidorna. 

Det är bara det att vikningen har räckt jättelänge - eftersom jag hela tiden var tvungen att pausa för att läsa vad som stod på sidan jag försökte vika! Boken handlade om Jane Austen och hennes författarskap, och var mycket mera intressant än jag trodde! Nästa gång ska jag nog välja en bok på ett språk som jag inte kan...


En stjärna borde jag väl ännu fixa.

På  samma bord står även min käraste julprydnad, den gamla handsnidade ljusstaken som min mormor haft. Bakgrunden med den färggranna tavlan är något svårmatchad, så inga prydnader kommer egentligen till sin rätt här, men den får stå kvar ändå. Fast ljusen ska jag nog byta mot vita, det blev lite för mycket rött på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar