16 december 2013

Vad ska jag sy?

Jag har enormt, absurt mycket tyg i mina gömmor. Men ingen symaskin. Och jag kan inte ens sy speciellt bra, vilket jag alltid lyckas förtränga när jag glatt sätter igång med något nytt, omöjligt projekt. 

Jag har oanvänt lakanstyg på rulle, av den gamla sortens tyg av bra kvalitet. Jag har nötta och söndriga vuxenlakan, som kunde sys om till barn- och bebislakan. Jag har gardiner, korta och långa, gamla och nya. Jag har massor med små stuvbitar och fyndade tyger. Jag har en hel kasse full med gamla handvävda linnetyger, handdukar, virkade spetsar och annat smått och gott från tider för längesedan. 

Och nu har jag också en loppisfyndad gammal julduk i linne, som dock är lite nött och fransig i kanten, och ett stort tjockt, glansigt och vackert tyg med en sorts blommönster. Men vad ska jag sy?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar