16 mars 2014

Grillkorv och glögg

Vi hade en sån trevlig lördagskväll tillsammans med några av våra grannar. Kl. 17 tände vi elden ute vid grillplatsen, och precis som sig bör var alla alldeles för hungriga för att orka vänta på den perfekta glöden, så de första korvarna blev lite svarta utanpå och ganska kalla inuti :) Men barnen var nöjda med sin korvmiddag så vad gör det!


Vi blev sittande så mycket längre än vad vi hade tänkt, alla tre barnen och hunden lekte så bra tillsammans fast vi nog alla frös en del...den vuxna delen av sällskapet sprang därför in för att hämta all överbliven glögg från julen och korka upp de vodkaflaskor där spriten inte avdunstat helt (att vara småbarnsförälder medför visst också att flaskorna i barskåpet dammar igen har jag märkt) för att värma våra frusna kroppar!  


När det blev mörkt gick visst barnen in för att leka och ingen kunde vara mer förvånad än jag. Alleria som aldrig leker tillsammans med någon annan utan skrik och gnäll gick nu frivilligt till ett främmande hus och stannade där långt över en timme! När jag tillslut gick för att hämta henne hade barnen planerat att hon skulle övernatta där, och kompisen hade t.o.m. hjälpt henne att gå på wc. Trodde knappt mina ögon och öron när jag hörde hur bra det hade gått, men det var en mycket nöjd tjej som sen svischade hem på Puky-cykeln och meddelade att hon minsann tänker gå tillbaka imorgon för att leka mera! 
 

Och inte en snöfläck någonstans på vårt vackra berg! Mycket, mycket bra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar