24 mars 2014

Stillista

Jag vill också vara med och göra en stil-lista, det var så skoj att läsa andras. 

Min stil i tre ord: Det som hänger framme. Fyra ord blev det visst.
Bekväm, omlott och ouppdaterad får duga då. Jag är vansinnigt ointresserad av kläder, vill bara ha sånt som passar och sitter skönt och avskyr att behöva köpa nytt.

Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp: Skinny jeans. Samt allt som är leopardmönstrat eller magkort.

Just nu har jag på mig:
Svarta pösiga jeans med hög midja, prickig t-shirt och lila kofta. Underkläder förstås, och de obligatoriska ullsockorna. Uppklätt för att vara jag, vilket beror på att jag behövde gå ut och träffa folk idag.

Det här är en bild på mig när jag kände mig bekväm:  






































Spegeln är vansinnigt smutsig men klänningen är en av mina favoriter. Och mina älskade ullsockar.
 
Det här är bild på mig för länge sedan:
 

I augusti 2005 klättrar jag i träd vid Pörkenäs. 

Jag känner mig allra snyggast i: Välsittande klänningar med lite vidd samt stay up-strumpor (så man slipper strumpbyxor som klämmer på magen). Eller bara att jag orkat färga, tvätta och föna håret.

Mitt favoritplagg just nu: Ullsockor, ett måste under hela den kalla årstiden.

Min stil hemma med tre ord: Färgglatt, sammelsurium och praktiskt.

Jag skulle aldrig inreda med: Vita, målade väggar.

Pryl jag suktar efter: En hörnsoffa som uppfyller alla våra krav (tåligt tyg, höga smala ben, högt fast ryggstöd, relativt grunt sittdjup, smala armstöd och en högerdel som är max 180 cm lång - säg till om ni hittar någon sådan...).

Mitt bästa stylingtips: Inred med sånt som du gillar så kan det aldrig bli fel. Köp inte så jäkla många kuddar. Ha mycket växter hemma, och alltid gardiner i alla fönster!
 
Min favoritplats hemma: Framför min dator, eller i soffhörnet med en bra bok. 

Mitt problemhörn hemma: Inget hörn utan planlösningen. Två sovrum är för lite, vi saknar verkligen ett arbetsrum för alla mina prylar och en tvättstuga så tvätten inte behövde bre ut sig i våra två badrum/wc'n.

2 kommentarer:

  1. Ja de här stillistorna va ju riktigt roliga att läsa överallt på bloggar...din också! :) Vad färgar du förresten ditt hår med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du ska börja blogga, speciellt om inredning, så jag får fler intressanta bloggar att läsa! :) Jag färgar det med äkta hennapulver (lawsonia inermis) som jag sen blandar till själv. Rött blir det alltid men nyanserna varierar.

      Radera