7 april 2014

Hon får aldrig sin klänning klar...

Det känns som om vi har gott om tid kvar, men faktum är att jag borde börja bestämma mig för en brudklänning om jag ska hinna beställa den, prova den och göra ev. ändringar på den. Och jag velar som vanligt.

Jag kommer nog att chansa på en Kina-klänning, fast jag är rädd att bli otroligt missnöjd och ha slängt pengarna i sjön! Men jag sätter helt enkelt inte många hundra euro på en klänning som jag ska ha en enda dag, det vägrar jag. Så nu har har surfat på sidor som syr upp Kina-klänningar och läst recensioner och tips tills jag blivit alldeles kollrig i huvudet. Och inte är jag mycket klokare för det. 

Spets är tydligen något som kan bli väldigt lyckat - eller väldigt misslyckat. För hur syr man upp en klänning i spetstyg, där man inte bara kan klippa tyget rakt av? Och jag räknar nästan med att klänningen blir för lång, det brukar de visst bli. Sen ska man välja (och förstå sig på skillnaderna i) tyg också. Och färg. Och ta mått. Och hålla tummarna...

Dessa är mina favoriter just nu. 


Och funderingarna går runt och runt och runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar