20 maj 2014

Söndagens plantloppis

I söndags ordnades för första gången plantloppis vid Socklot Bönehus och förstås vill jag vara på plats alltid när det ordnas något i byn :) Det var visst många andra som också var intresserade, de första köade redan en kvart innan insläpp. Kul! Hoppas det blir en fortsättning nästa år. 


Fantastiskt fint väder hade vi också, nästan så plantorna började sloka innan vi hann bära hem dem. Dagens inköp blev en temynta och Mariaklockor (på bilden nedan) och så en kruka med scilla och gula strandliljor, som jag redan hunnit gräva ner i rabatterna.


Innan jag åkte hem passade jag på att gräva upp en tuva randgräs hos mina föräldrar, förhoppningen är att den ska växa till sig och bilda lite insynsskydd mot grannen. Kanske ska jag skaffa en glansmiskanthus att hålla den sällskap!


Alleria var själaglad över den första riktiga sommardagen och var knappt inomhus på hela dagen. Barfota är det som gäller nu, skor vägrar hon (om hon inte ska cykla, då får de vara på) och aldrig att hon skulle erkänna att hon fryser om fötterna eller att småstenarna sticks i fotsulorna :)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar