7 maj 2014

Vissa dagar är bara för mycket

Jahaja, här har man legat däckad i magsjuka. Eller om det var matförgiftning, jag har mina misstankar...ingen annan i familjen har blivit sjuk än, så jag hoppas ju att det var det senare och att de klarat sig. 

Det blev sen en ganska dråplig kväll igår, tur att man ändå kan skratta åt eländet :) Jag låg helt utslagen i sovrummet efter att ha spytt, när vi plötsligt konstaterade att det kommer inget vatten ut kranarna. Efter en snabb koll med grannarna visade det sig vara likadant hemma hos dem, och sambon ringde in en felanmälan samt gav sig iväg för att försöka få tag på vatten någonstans. Naturligtvis hade vi inte en extra droppe någonstans, och med en magsjuk person i huset är det inte helt lyckat att plötsligt stå utan vatten...

Medan han var borta försökte jag ligga blickstilla för att inte behöva spy igen, då Alleria ropar på mig att hon måste kissa. I ett försök att inte slösa bort det sista vattnet i wc-tanken får jag henne att komma upp till mig och använda det andra wc't, men det sker en liten olycka och hon råkar kissa ner sina byxor och mattan. Jag hinner bara säga åt henne att ta av de våta byxorna innan jag får springa in och spy i samma wc-stol som hon nyss kissat i. Så fräscha vi kände oss och inte gick det ju att spola heller! Sambon kommer hem i samma ögonblick med en stor flaska mineralvatten, och när jag öppnar den sprutar det vatten över golvet och hela mig. Någonstans här ger vi upp och jag ringer min mamma och berättar den glada nyheten att de kommer att få ett gäng potentiellt magsjuka personer som nattgäster, vi packar in oss i bilen och evakuerar katastrofområdet!

Men tja, en natts sömn senare (och inga fler spyor, tack och lov) så känns allt genast mycket bättre. Nog är det fint att man har snälla föräldrar som bor nära när livet är lite extra besvärligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar