1 juli 2014

Semesterjobb

Pappan i huset hade semester en vecka och det betydde förstås, helt enligt traditionerna, mest jobb och mindre fritid :) Men det är ju förstås trevligt när saker blir gjorda!

Efter att ha jobbat tillsammans med grannarna för att bygga om sopskjulet på gården så det motsvarar brandmyndigheternas krav (jag vet, lätt världens mest sinnessjuka påhitt!) och sen målat hela skjulet invändigt, så fortsatte faderskapet med att ge sig på vår flagande balkong. Skrapa färg och sen klibba på ny färg hör inte till mina favoritsysselsättningar, så jag höll mig undan...men okej, erkänner att det blev mycket finare nu! Blev riktigt sugen på att inreda balkongen (och med "inreda" så menar jag "bygga ett växthus för plantsticklingar"!).

Före. 
Efter!
Sen påbörjades ett annat byggprojekt, vi lovade visst att hjälpa till med mina föräldrars terrass om de inskaffade materialet... Så ett antal Profideck-brädor ligger nu och väntar på att rivningen och grundarbetet vid den gamla terrassen ska bli klart.  


Och sist men inte minst hann vi också besöka Blomqvists Plantskola, egentligen ville vi ha nya jumboplantor av jordgubbe, men efter den snöfattiga vintern ville tydligen alla andra samma sak så plantorna var slut! Jaja, vi hann diskutera vår kommande beställning på äppelträd till vårt musteri :) och sen kom vi hem med bl.a. en uppstammad Aronia som ska få ersätta de döda syrenbuskarna. 

Alleria lovade följa med när vi mutade henne med att hon fick ta med Pukyn, men nästan framme ångrade hon sig och började gnälla om hur trååååkigt det var och att hon absolut INTE ville komma med! Jag fick såna flashbacks från 20 år tillbaka när det var JAG som satt där i baksätet och gnällde, på väg till någon trist plantskola med min pappa :) Ah, hur tiderna förändras (och stackars barn)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar