25 januari 2015

Elefanter på rad

Nu har julen definitivt vandrat ut här hos oss och jag städat bort det sista av tomtar och ljuslyktor och blinkande discokyrkor. (Alleria och jag har lite olika uppfattning om vad som är snyggt julpynt).
 
 
Istället har de tre elefanterna vandrat in och intagit sin vanliga plats på byrån. Den stora elefanten av något indiskt träslag är min favorit, men jag skulle hemskt gärna hitta fler (trä)elefanter av olika modeller och utöka samlingen något! Hittills har jag dock inte haft någon vidare tur på mina loppisrundor.
 
 
Istället hittade jag ett litet rådjur som Alleria sen raskt döpte till Jungfru Marias åsna, och placerade strax intill den lilla julkrubban i porslin, bredvid den blinkande discokyrkan... Jaja, inredningen blir ju inte tråkigt stilren i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar