12 januari 2015

Loppisfyndat Duplohus

Jaja, jag vet att det nyss har varit jul och allt. Men faktiskt är det så att Alleria har inte speciellt många leksaker, även om jag brukar sucka över alla små prylar och grejer på helt fel ställen. Också till jul fick hon mest pysselsaker och mer avancerade prylar som kräver att någon vuxen är med och hjälper henne. Inget fel med det, men det vore ju skoj om hon NÅN gång kunde sysselsätta sig själv, en kvart eller så!


Så när jag hade turen att fynda ett nästan komplett Duplohus på loppis, för mindre än hälften av det ursprungliga priset, så kunde jag ju bara inte lämna det! Huset fick följa med hem, och nöjdare liten tjej har jag sällan sett!


Rolig idé detta som Lego tydligen börjat med, utbytbara och klickbara tapeter till väggelementen. Det borde egentligen ha funnits tre tapeter med, men två av dem saknades. Det vore skoj om jag lyckades skriva ut dem från Legos hemsida, det borde ju funka om jag försöker använda lite tjockare papper tänker jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar