16 februari 2015

Tavelvägg version 2.0

Den där tavelväggen ja.. Jag var tvungen att leta upp inlägget där jag påbörjade väggen och det är bara att konstatera att det är nästan på dagen exakt ett år sedan! Så kan det gå ibland... Det är rätt typiskt för mig att när saker och ting inte riktigt blev som jag hade tänkt mig, så tappar jag helt sugen att ro projektet i land. Och sen gör jag mig blind för det halvfärdiga resultatet som vi sedan får dras med tills jag ledsnar och gör ett nytt ryck. 

Så blev det denna söndag tack vare en besökare som råkade ha ner en av tavlorna så ramen gick sönder. Tavlan var alltså dåligt placerad redan från början, och det gav mig starten jag behövde för att plocka ner allt som bara var fel och ge mig ut i garaget för att leta skruvar och kunna sätta upp det som väntat mer eller mindre ett år för att få komma upp på väggen.


Så här såg det ut för ett år sedan när jag gjorde den (för att vara jag!) väldigt noggranna planeringen.


Sen gjorde jag faktiskt min saxtavla av loppisfynd och i samband med det kom kanske hälften av det jag hade tänkt upp på väggen och så har vi haft det under det senaste året. Ingen bild på det nej.


Men nu tror jag att åtminstone kortväggen är klar.


Jag gillar att hänga upp så mycket som går med klämmor, det behövs inga förankringspluggar utan vanliga skruvar räcker gott trots att vi har gipsvägg, och tröttnar jag på korten så är det enkelt att plocka ner och byta ut dem.


Känner mig nöjd nu! Väggen i själva trappuppgången måste jag också göra något åt, men där ska jag nog fundera lite till innan jag sätter nya skruvar i väggen, det blir så många fula hål i den nya tapeten annars.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nåmen tack! Jag tyckte din tavelvägg var så snyggt gjord att jag tittade på den flera gånger för att få inspiration, fast inte blev de speciellt lika för det!

      Radera