7 maj 2015

I vårmånaden maj

 
Vi firade den efterlängtade månaden maj, vårmånaden och årets kanske mest förväntansfyllda månad, med att titta på paraden vid Brostugan och höra manskören sjunga in våren. Precis som jag gjort i exakt 30 år, minus de åren jag studerade i Åbo (då stod vi förstås på ett annat berg, Vårdberget i Åbo).
 
 
 
Hyfsat väder detta år!
 
 
Sen åt vi crêpes vid La Creperie de Paris också känt som vattentornet i Nykarleby. Jättegott var det och jag bestämde mig genast för att verkligen försöka återkomma fler gånger i sommar. För nog är det så att man får anstränga sig lite när det finns så många duktiga sommarföretagare i staden, de är alla värda mer än ett besök!
 
 
Någon "majlindo" blev det inte i år då vi fortfarande var rätt krassliga hela familjen, men nästa dag släpade vi oss ut trots milt duggregn och hade picknick vid grillplatsens stora sten. Mjöd och korv men inga munkar i år. Det duger så också.
 
 
Och nu ser jag bara så mycket fram emot att bli helt frisk igen och orka ta itu med allt roligt trädgårdspyssel som väntar! Maj är i sanning den bästa månaden på hela året, så mycket roligt som ännu ligger framför oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar