23 juni 2015

Att renovera ett dockskåp, badrum och hall

Tidigare inlägg om min renovering av dockskåpet:


Badrum och hall

 


Badrummet blev väldigt rosa! Den mönstrade tapeten är scrapbookpapper, den enfärgade är stadigare papper som jag hade hemma och det schackrutiga golvet har jag printat ut på samma typ av stadigt papper efter mönster härifrån. Allt är limmat med vattenbaserat lim, de tunnare pappren blir aningen buckliga när de blir våta men när de torkat ser det helt okej ut ändå.
 

Möblerna är samma som jag lekte med som liten. 


Hallen var nog det svåraste rummet att få till. Tapeten var svår att passa in med de något oregelbundna stegen, sen hamnade jag att skarva den sista biten också. Men man ska inte titta så noga så ser det bra ut!


Trägolvet är lagt av glasspinnar där jag sågat av ändorna, och det var ett himla sågande (och glassätande!) innan det var klart...det innersta hörnet blev klart kvällen före födelsedagen.


I hallen står en liten byrå och en stor marmorkruka.


Och på andra sidan ett litet skrivbord. Jag skrev ut några ritningar på tjockare papper och klippte ur dem. Det finns massor av sidor på nätet som erbjuder färdiga (gratis) tavlor, tidningar, affischer etc till dockhus, så det är bara att googla och se till att skriva ut i rätt skala. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar