16 juni 2015

Att vara fyra år


Vi har ju hunnit fira en nybliven fyraåring också. Först med sång och paketöppning på morgonen förstås.


Vår fina, känsliga, genuint genomsnälla unge har redan hunnit fylla fyra år, det är på något sätt svårt att förstå och samtidigt alldeles självklart. Vi hade en riktigt toppendag hon och jag med alla de saker som hon gillar att göra - simhallen, lunch på restaurang, åka stans enda rulltrappa i Halpa-Halli (hurra för billiga nöjen!) och sen som avslut på en perfekt dag varsin glass på torget. I simhallen överraskade Alleria mig genom att plötsligt kunna dyka, när har hon lärt sig det?!


Sen har vi också hunnit kalasa en gång av de inplanerade två. 


Jag dukade med min farmors fina gamla överlakan (helt säkert oanvända om jag känner min farmor rätt) med handbroderat monogram och spets. Alldeles för vackra textilier för att bara ligga i skåpet, ingen använder ju överlakan mera men till dukar är de helt perfekta i storlek och allt.


Maken och jag gjorde varsin tårta, en glutenfri och en traditionell sockerkaka. Med massor med vaniljsås och ätbara blommor.


Succé med bubbelmaskinen från ebay!


Hoppas på fint väder på barnkalaset så vi kan använda den igen och fylla trädgården med bubblor.


Kalaset avslutades med en kort provcykling på den nya (hemskt rosa...) cykeln. Riktigt bra gick det men vi får nog öva ett tag till innan vi ger oss ut på någon väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar