17 juli 2015

Allt är sig likt, till och med blommorna

Som det växer och blommar på gården skulle man kunna tro att växterna är genmanipulerade eller något. Men nej, inte ens gödsel behövs när man råkar vara bosatt på gammal åkermark som dessutom varit sjöbotten för inte alltför länge sedan.

Titta bara på den vackra trädpionen!

Och den halvt överväxta azalean, i den del av trädgården som ingen har tid att bry sig om för tillfället (det gamla huset står tomt), den blommar lika vackert som när jag var barn. Något större bara...


Titta på det gamla kortet jag hittade i mammas album, lillebrorsan var visst inte så förtjust i att vara med på bild, haha. Och nu har jag visst också blivit en sån där förälder som fotar sitt barn bredvid blommande buskar! Bara för att riktigt bekräfta detta så slänger vi med en bild till, vi kan kalla den "barn och maffig rhododendron" tycker jag.


Känner mig verkligen som mina föräldrars barn när jag upptäcker att mobilen är full av bilder på blommor. Sitt öde kan man visst inte undvika. Men till mitt försvar så var det faktiskt en rhododendron utöver det vanliga...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar