28 juli 2015

Att renovera klart en lekstuga

Nu är vi äntligen klara med insidan av lekstugan och alla möbler och saker har fått flytta in igen!


Jag hittade lite skivor, reglar och annat överblivet i ett av våra många förråd. 



En bit snedsågad limträskiva blev perfekt som bänkskiva i lekstugans kök! Det enda jag behövde göra var att skruva upp reglar för den att vila på och fixa ett litet urtag för väggstolpen. 

Det gamla skåpet som min morfar byggde till mig duger bra än, jag tog bort ett hyllplan och kortade av sidorna för att skapa en sorts disk där man kan leka butik om man vill.


I skåpet ryms också min gamla kaffeservis från 80-talet.

Och i köket står de fina porslinskopparna från min mormor och min mammas mormor i hyllan som jag byggde i lågstadiet. Kaffefaten är gamla udda Arabiafat... Kanske är det något bakvänt att använda gammalt fint porslin med affektionsvärde i en lekstuga, men inte gläder de någon om de ligger nerpackade i någon låda heller!

 

Tidigare inlägg om lekstugan här och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar