19 juli 2015

En vänlig grönskas rika fläkt


Det regniga och kalla vädret under sommaren har inte direkt gjort någon människa glad, men växterna är desto lyckligare. 



När solen väl tittat fram har allt växt så det nästan syns med blotta ögat, och gården är otroligt grön och frodig igen!


Jag fick maken att spara några av de största bitarna från våra nedhuggna granar. Tänkte att de kunde användas till att bygga något roligt av. På Pinterest har jag sparat en massa bilder av lekplatser som folk byggt till sina barn, trädstubbar kan ju bli både bord och stolar eller varför inte ha dem att balansera och klättra på?



 Jag hoppas äppelblommen förebådar en bra äppelhöst! Tyvärr har vi sett skrumpna blad och kvistar i våra träd, vilket jag antar är ett tecken på att rönnbärsmalen trivs bland äppelkarten...  


Det järnhaltiga vattnet färgar alla avrinningsdiken vackert roströda! Kanske får vi öppna en järngruva i miniatyr någon gång ;)


På väg in med kameran stötte jag på dessa nykläckta spindelbebisar! Så små och nästan söta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar