18 augusti 2015

Om förväntan och tacksamhet

Idag på väg till jobbet mötte jag många små cyklister, på väg till skolan för första gången. Så små de var, med sina jättelika ryggsäckar på ryggen! Kan tänka mig att det är många föräldrar som känner både oro och förväntan idag, när deras små tar steget in i den institution som ska vara deras vardag under så många år framöver. Om bara tre korta år är det vår tur..


Samtidigt hos oss har vi skolat in dottern på dagis förra veckan. Eller ja, hon skolade in sig själv så bra att jag är alldeles förundrad och tacksam över hur bra det gick. Personalen är så bra och allt känns verkligen toppen. Vi är inte bortskämda med enkla lämningar direkt, fast hon trivdes bra hos dagmamman där hon gått i tre år, så har hon alltid hellre velat vara hemma. Hon var nog ett sånt barn som borde ha fått vara hemma längre än hon fick, och för att vi inte kunde ge henne det så kommer jag väl alltid att ha dåligt samvete. 

Hursomhelst känns det bra nu! Och jag är glad över att få vara tillbaka på jobbet och har flera spännande projekt att se fram emot nu under hösten. Jag har verkligen orsak att vara tacksam, jag blir inte rik på det jag gör men jag får all ledig tid jag behöver och har möjlighet att ha Alleria hemma varje onsdag eller så ofta som jag vill det. Min fritid kan aldrig någonsin mätas i pengar. 



Sommaren som gick var kanske inte den varmaste, men vad gör det när vi ändå byggde och jobbade i stort sett varje dag och vi gjorde det tillsammans. Jag är så tacksam över att ha en make som arbetar så hårt, aldrig klagar och aldrig ger upp. Alltid gör klart det han påbörjat. Alltid hjälper till där han behövs. Och om du händelsevis läser detta älskling, så säger jag det verkligen alltför sällan, hur mycket jag uppskattar dig och allt det du gör. 



Den här hösten är jag verkligen lycklig på riktigt. Visst kan det hända att min vanliga nedstämdhet återvänder i takt med höstmörkret, men just nu njuter jag av känslan att de kommande åren kommer att bli minst lika bra som de som gått. Att spännande saker kommer att hända och att min framtid är meningsfull och jag är fylld av tacksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar