22 augusti 2013

Ibland blir det lite mycket på en gång

Hur kommer det sig, att hur noga man än planerar så blir det ALLTID så att allt kör ihop sig och ska göras på en gång? Eller så beror det på att folk (eller det kanske bara är jag?) gärna skjuter på saker som ska göras med tanken att "det hinner jag göra sen...". 

Köksrenoveringen drar igång till helgen - vi har tjuvstartat redan med att slipa taken. Vårt nystartade företag skulle kräva massor av tid just nu, både för kontorssysslor och för tillverkning, det går ju inte att vänta när råmaterialet (äpplen) ramlar av träden i stora drivor... Sen sitter jag lite illa till med jobbet också, det är en del saker som måste redas ut nu om vi alls ska kunna fortsätta med projektet, och jag har ju så mycket idéer som pockar på uppmärksamhet och måste få utlopp någonstans!

Lägg sen ännu till att det är Nykarlebyveckan med program varje dag, som jag ju gärna vill se lite av också, så förstår alla att det är fullt upp. Jag som inte är så stresstålig känner det som att jag knappt hinner andas mellan varven ens. Nu ska jag slänga i mig en kopp kaffe och sen hoppa på cykeln för att hämta dottern vid dagmamman. 



http://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/413980/images/2010/kaffe1_90226803.jpg
(googlad bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar