3 september 2013

Gummistövelväder


Visst lyser solen utanför fönstret just nu och det går faktiskt alldeles utmärkt att jobba med dörren på vid gavel hela d agen (för att hantverkarna springer ut och in) men i mitt huvud är jag redan långt inne i den mörka och våta hösten. Jag har alltid klätt mig efter kalendern snarare än det faktiska vädret, och därmed svettas jag nu också ihjäl varje gång jag går ut i min fleecejacka, då temperaturen ännu ligger runt 20 grader...

Nåja, hösten kommer förr eller senare, det är ett faktum - och med den kommer också alla nyanskaffningar i klädväg som måste göras. Suck vad jobbigt, jag avskyr att shoppa. Och dyrt blir det också. 

Nu letar jag ett extra par gummistövlar till dottern - ett par står redan hos dagmamman och ett par måste vi ha här hemma. Det som komplicerar saken är att jag köper enbart skor som garanterat består av naturgummi, inget syntetiskt gummi eller plast (PVC) kommer innanför min dörr. Ett märke jag gillar är CeLaVi - Alleria fick dessa fina stövlar med elefanter ifjol (från Lekmer.fi) och de duger fint ett år till. 




Nu ska jag alltså hitta ett par till, och jag hade gärna valt ett par fodrade stövlar! Tycker mig märka att man alltid blir kall om fötterna i vanliga gummistövlar, fast man har tjocka sockor i. Men fodrade stövlar som garanterat är av naturgummi? Omöjligt att hitta! Just nu lutar det åt ännu ett par elefantstövlar fast med låga skaft (enkla att stiga i?)






Men dessa var ju faktiskt hemskt snygga! Alla skorna från lekmer.fi.


Åh dessa beslut. Om någon kan tipsa mig om var man kan hitta fodrade naturgummistövlar till ett bra pris, så blir jag hemskt glad! Annars blir det nog till att köpa stövelsockor i någon ullblandning och hoppas att de håller små fötter varma i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar