7 november 2013

En egen vrå

Äntligen är den (nästan) klar. Min vrå. Min plats. Ett krypin med utsikt över hallen, om man snurrar lite på stolen.
Kanske kommer det ännu upp en hylla för alla jobbrelaterade papper som jag strör omkring mig, jag är lite motvillig till att dölja den vackra tapeten men en hylla kanske är en nödvändighet...eller så klarar jag mig med bokhyllan som står precis innanför dörren till rummet. Vi får se hur det blir, nu ska jag först "bo in mig" ett tag!


Så här ser det ut i övre hallen numera. Vårt lilla bygge ger bara drygt en kvadratmeter extra golvyta, men frigör så himla mycket plats i extrarummet! Mina saker och allt kontorsmaterial samsas nu i en enda, liten bokhylla och allt annat skräp i rummet ska forslas bort så Alleria äntligen kan få ett eget rum! Visserligen kommer hon nog att fortsätta sova i vårt sovrum, men nu får hon en plats för alla sina saker (så vi slipper ha dem i vardagsrummet) och så ska vi sätta in en extra säng för dagsömnen - så vi får pensionera vår trogna vagn som nu är för liten.


Det märks vilket rum vi använt som allmänt skräpförråd. Herregud så det ser ut här inne...men nu blir det ändring på saken, små steg i taget.


2 kommentarer:

  1. Fiffigt att lägg kontoret ovanför trappan! :)
    Gillar åxå fina tapeten!
    Du kan ju lägg en hylla till höger om dataskärmen?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag har funderat på en hylla till höger, högt uppe under taket så man inte slår huvudet i den :) Men det förstör väggen lite och får mitt lilla utrymme att kännas ännu mindre...jag ska testa sitta här ett tag och se om jag saknar en hylla eller inte!

      Radera