11 november 2013

Och det var farsdag

"Imorgon får vi ge pappa vår hemlighet", teaterviskade jag åt dottern vid middagsbordet på lördagen. 
"Jaaa, burken som ja måla!" utropade hon förtjust! Barn och hemligheter är alltid en sån lyckad kombo :) 

Paketen med burken/ljuslyktan och det fina kortet fick i alla fall komma fram ur sitt gömställe. Himla fint att de pysslar vid dagmamman så jag slipper! Alleria var hemskt ivrig och ville helst öppna paketet själv. Pappan tackade och var glad. Sen åt vi frukost och läste vi Uti vår hage-serietidningar som jag brukar fynda på loppis. Bra pappapresent. 

Sen fick vi lite gäster men de ville inte vara med på kort. Vi bjöd på glögg och julstjärnor, jag tycker att november är en sån fruktansvärt tråkig månad att man får visst tjuvstarta julen lite (men julstjärnan och övrigt pynt får inte hängas upp innan advent!).

Alleria tittade på Mumin liggandes i soffan. Eller på den. 

Och byggde tåg. 


Sambon byggde vidare i blivande barnrummet och kapade spånskivor med cirkelsåg. Inomhus. Jag upprepar mitt mantra - det blir nog bra bara det blir färdigt någon gång!
Under tiden skulle jag sätta upp fönsterbrädan i köket. Det gick ..inte bra alls. Slutade med att han som bygger allt annat fick göra det också. Jag känner mig inkompetent. 

Men en hängare för Allerias jacka skruvade jag faktiskt upp inne i garderoben. Helt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar