19 november 2013

Pärlor och pynt

November och december är väl pysselmånaderna framför alla andra. Ingen vettig människa vill vara utomhus i skitvädret och dessutom är det snart jul, vilket naturligtvis betyder att massor av små gåvor borde tillverkas om man vill vara lite originell och personlig och inte köpa massproducerad skit. Och det vill vi ju allihopa ...men känn ingen press, i juletider ska vi ta det lugnt, inte stressa och vara snälla mot varandra! Och absolut inte tappa nerverna fast tvååringen kräver att få vara med och pärla och häller ut alla tvåmillimeterspärlorna på golvet och kniper sig i näsan (jag frågar bara HUR är det möjligt?!) med avbitartången.

Jaja, hursomhelst så kom det ett tjockt brev i min postlåda häromdagen, innehållande massvis med smyckesdelar och en del pärlor i olika material och storlekar från pagoni.se. Julafton! Nu gäller det bara att hitta tid och inspiration också. 


Lite material. Jag behöver fler pärlor, men handlar nog på Ebay nästa gång. Finns så många fiiiiina! Och billigt är det också. Jag behöver fler förvaringslådor, pronto.


Det blev ett armband (wire och klämpärlor) till Alleria, sanslöst små smala armar hon har. Några gratispärlor jag fick ifjol räckte till flera varv. 

Och ett par örhängen till mig, jag har tappat bort eller råkat dammsuga upp de flesta jag använt tidigare så nu har jag en bra ursäkt att göra nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar