26 november 2013

Stilleben och dekoration

...är så verkligen inte min grej. För det första kan jag inte, och för det andra är det ingen idé att jag försöker - allt pynt försvinner ändå i det allmänna stöket som vanligtvis råder här hemma.

Vårt nya kök är nog fint, men sjukt omysigt faktiskt. Jag skyller detta på avsaknaden av gardiner (inte ens den nyinköpta blomman trivdes i detta miserabla fönster;


avsaknaden av tavlor/hyllor/bjäfs på väggarna - väggarna är så tomma att det ekar - och det faktum att vi helt enkelt inte kan se en tom yta i detta hus utan att genast känna ett oemotståndligt behov av att fylla den med saker (skräp).

Igår plockade jag fram två ljuslyktor och satte dem på vardags-matbordet bland dotterns kvarlämnade saker. Det såg för sorgligt ut. Placerade dem på en bricka (så gör ju folk, ställer allt möjligt krafts tillsammans och så ser det bra ut). Det ser fortfarande sorgligt ut, som att lyktorna råkade glömmas framme när skräpet städades undan. Kan ingen mys-expert komma hit och lära mig hur man gör! Och ta med sig gardiner, vilka som helst, till fönstereländet.
 

6 kommentarer:

  1. Det där med krafs på en bricka har jag heller aldrig fått att funka :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du som är så pysslig och kreativ! Jag tror dig inte...

      Radera
  2. Jag har också haft problem med den där brickan på bordet med krimskrams....:) Men nu har jag en variant jag är nöjd med som inte ser alltför rojsigt ut tillsammans med alla leksaker som för det mesta kommer upp på bordet... Och inredningens "problemområden" tycker jag brukar lösa sig bara man låter det ta sin tid...hittar man ingen bra lösning just när man skulle vilja ha den så brukar den kunna komma lite av sig själv sen senare mittiallt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en poäng där, plötsligt hittar man något som skulle passa perfekt i just det hörnet! Men ni har det alltid så himla snyggt hemma, du är verkligen bra på att hitta saker som passar jättefint ihop! Just den förmågan som jag saknar. Du får gärna komma hit och "inredningskonsultera"! ;)

      Radera
  3. Ett förslag....:) http://www.ellos.fi/jotex/stjarnsund-laskosverho/406536?N=1z141ulZ1z141o7&Nao=19&Ns=RankValue6|1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var fin :) Något liknande hade jag tänkt mig, ja! Men det måste gå i lila och grått och passa ihop med den moderna stilen i köket...
      Det värsta problemet är nog upphängningen. Vet icke vilken sorts gardinstång som kunde passa när det är skåp så tätt intill på högersidan. Kan man sätta en gardinstång nästan ända uppe i taket eller ser det bara dumt ut?

      Radera