3 januari 2014

Lisas lista: En grej jag skulle vilja lära mig.

Ojdå, bara en? Jag som inte har några speciella talanger alls skulle vilja lära mig precis allt. Tyvärr passar min talanglöshet illa ihop med min lata personlighet, får man inget till skänks måste man ju träna hårt i stället, och det orkar jag aldrig. 

Men nåväl, något jag verkligen verkligen skulle vilja lära mig är att uppskatta träning, och inte känna att jag hellre dör än springer en kilometer. Få känna den där endorfinkicken som alla tjatar om, i stället för att känna att min kropp hellre skulle ligga på soffan och äta chips dygnet runt. Tänk om man kunde bli en såndär hurtbulle som glatt studsar iväg till gymmet? Om man kan lära sig sånt skriver jag upp mig på listan direkt.

2 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan, och dör hellre än springer/joggar eller något annat lika tråkigt.... Därför blev jag så glad åt att wii-träningen faktiskt kan vara effektiv :D och det där med har hurtta iväg till gymmet är nog enklast om man har någon annan med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa jag har nu sålt in idén med Wii (eller varför inte Xbox kinect) till sambon och kanske skaffar vi något sånt detta år! Om man är en obotlig latmask får man kanske inse att träning på gym 5 dagar i veckan är helt orealistiskt och nöja sig med det lilla i stället.

      Radera