4 januari 2014

Lisas lista: Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum

Det behövde visst inte vara en nytagen bild och skönt det så slipper jag resa mig från min stol... Här kommer den ostädade sanningen från mars ifjol. Det ser ungefär likadant ut också idag, fast matbordet har vi svängt på andra ledden för att få mera golvplats. Men kudd- och filthögen i soffan är sig lik...


Vardagsrummet är förresten det sista rummet kvar att renovera och tapetsera, vi orkar bara inte dra igång det projektet än. Men jag funderar gärna på tapeter som passar bra ihop med det lila-grå-temat i övriga lägenheten.

Sen är vi också på jakt efter Den Perfekta Soffan™. Den har visat sig vara omöjlig att hitta. Det ska vara en hörnsoffa i robust tyg (absolut inte läder!), ena sidan max 200 cm i längd (för att passa där den bruna skänken står), den ska inte vara för djup (jag som är kort avskyr att dingla med benen), ryggstödet ska vara högt och ganska rakt (absolut inga stora kuddar i stället för ryggstöd), armstöden får inte vara breda och benen ska vara smala och så höga att man kan dammsuga under soffan. 

Tips på ovanstående, någon? Nej jag är inte alls för krånglig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar