10 januari 2014

Den lilla nagellacksfantasten

Jaha, igår morse hade Alleria tröttnat på sitt nagellack eftersom det flagade lite på en (!) av naglarna...så jag lovade att vi skulle ta bort det när hon kom hem från dagmamman. 

Knappt hann vi innanför dörren innan hon påminde mig om att färgen skulle bort, så removern åkte fram. Och förstås lyckades jag ju få på mina egna naglar också så det var bara att ta bort all färg där med. Bra så, tänkte jag men icke - "å så ska vi måla nyy färg! På båda händerna!" sa den lilla damen så det var bara att lyda! Bråttom var det också förstås så jag tog det som var närmast - L'Oréal Purple Disturbia - och hon hade faktiskt tålamod att sitta helt stilla tills alla tio naglarna torkat (iofs bara ett lager färg så det skulle gå snabbare)! Det trodde jag inte om en otålig tvååring. Vi uppfostrar visst en blivande nagellacksfantast här hemma!


Mina egna naglar blev väl inte de snyggaste, det skulle gå undan så lite av den gröna färgen från tidigare sitter fortfarande fast på fingrarna...men helt acceptabelt ändå med tanke på att jag annars brukar måla naglarna två-tre gånger om året. Inget kladd alls!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar