9 januari 2014

Lisas lista: En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Det var ju lätt, jag har iofs. många dåliga ovanor men egentligen inga andra som verkligen stör mig! Så, jag skulle hemskt gärna vilja vänja mig av med att bita på fingrar, nagelband och lös hud. Det är hemskt osnyggt och inte alls hygieniskt med små sår på fingrarna hela tiden. Dessutom är jag rädd att dottern ska ta efter oss då pappan är precis lika hopplös...

Fick ett bra tips om att hålla naglarna lackade och smörja in händerna flitigt, med snygga naglar hålls kanske motivationen uppe att hålla också fingrarna fina och dessutom svider det som f*n i söndriga nagellack när man häller nagellacksremover på dem!

Det är ju värt ett försök i alla fall och som av en händelse betyder det ju att jag fick köpa nya fina nagellack eftersom 4 av de 5 jag äger har torkat i flaskan. Hurra!

1 kommentar:

  1. Jaa jag är likadan!! Iallafall med nagelbanden och lös hud... Och det blir så hemskt osnyggt :( det vore skönt att slippa den ovanan!

    SvaraRadera