7 januari 2014

Gamla skolplanscher

Det har öppnat en ny outlet i stan, där gamla saker från stadens förråd säljs bort och intäkterna går till välgörande ändamål. Det tog ett bra tag innan jag kom mig för att kika in, men väl på plats insåg jag att tömningen av gamla skolförråd är lika med en guldgruva av skolplanscher! Jag skulle ju bara titta lite...men det slutade med att jag handlade några stycken och sen kom tillbaka nästa dag för fler. Lite dyrare än jag tänkt mig, men man kan ju alltid trösta sig med att intäkterna kommer någon behövande till godo så känner man sig genast som en bättre människa. Det får vara min julklapp till mig själv helt enkelt!

Bilderna är rätt usla, planscherna är klart finare i verkligheten. Men att matcha våra färgglada väggar är faktiskt inte det enklaste...jag ser varför många är lockade av helvita väggar (även om det inte är något för oss). 

Till Allerias rum, en herde med får och en giraff jag fick på köpet för att upphängningen är sönder.



Till vårt sovrum, en plansch med svampar på svart botten. 


Till hallen och trappuppgången, en blommas alla delar (fläckigt nyckelblomster var det visst) och den fina, fina planschen med en groda i genomskärning - just den sista är jag lite extra nöjd med då jag faktiskt letat efter precis denna.





Nu har jag liksom lovat sambon att inte köpa fler...men som tur är finns det ju vänner som också vill ha, planscher så nu har jag en ursäkt för att gå dit och titta igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar