6 januari 2014

Lackade naglar - Peacock Green

Jag är nog ingen nagellackstjej. Finner det alldeles för jobbigt och dyrt och har aldrig tiden att sitta och pilla i lugn och ro, så resultatet blir hafsigt, kladdigt, oinspirerat och helt enkelt inte bra alls. 

Men efter att ha inspirerats av en forumtråd om manikyr som jag följt ett tag så plockade jag ändå upp ett nytt nagellack när jag egentligen bara skulle in och handla en ny remover (ja, för NÅN gång i mitt liv har jag ju trots allt haft lackade naglar). Jag tittade på OPI bara för att det har så häftiga produktnamn - vad sägs om lack som heter I'm Not Really A Waitress, My Chihuahua Bites!, That's Berry Daring, Purple With A Purpose, Unfor-greta-bly Blue och så vidare :)

Men ja, ett nagellack som kostar 18,50€ känns ändå som lite över min budget så till slut plockade jag upp vad jag antar är ett budgetlack, Mavalas Peacock Green, för ca 5€. Det var inte så julgransgrönt som det såg ut i flaskan utan mera blågrönt i verkligheten, men ganska fint ändå! 



Tyvärr biter jag på mina fingrar och nagelband vilket också syns tydligt på bilden och då är det ju inte så roligt att ha vackert lackade naglar och dra uppmärksamheten till trasiga fingrar...vilka dumma ovanor jag har.  


Edit: Lade till lite dottermatchning. För naturligtvis får man aldrig vara ensam om det roliga :) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar