13 januari 2014

I helgen blev det vinter

Skönt när årstiderna äntligen uppför sig som de ska! Mindre skönt att Alleria fryser så fort vi går ut, oavsett hur mycket kläder jag byltar på henne. 

I helgen har vi eldat för fulla muggar. Så fantastiskt skön värme jämfört med den torra elvärme vi hade innan. 


Jag har lagat Pulled Pork som åts i hamburgare i trevligt sällskap (A's fammo och faffa). 


Finns det inte tillräckligt med snö, får man bli kreativ. Rutschbanan har återuppstått av gamla isblock fraktade ur skogsbrynet. 


Och vi har vaknat upp till kalla mornar. För att göra en trist måndag lite roligare fick Alleria åka pulka till dagmamman, i full vintermundering och stor fleecefilt. Det var uppskattat.


4 kommentarer:

  1. Va fin spis, vi har en äldre variant och gillar er mycket mera :)
    Vad jobbar du med föresten? Kan nästan föreställa mig att du är en sån som skulle trivas i riktig "CSI" miljö..;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillar de äldre varianterna också men när vi nu skulle bygga nytt tyckte vi den mer moderna stilen passade bättre hos oss!
      CSI som typ kriminaltekniker? Ja DET är ett karriärsval jag verkligen hade kunnat överväga, haha! Men trots att "Morden i Midsomer" kanske säger annorlunda så sker det faktiskt inte så många mord här på landsbygden där jag vill bo :) Jag har jobbat med ett EU-finansierat landsbygdsutvecklingsprojekt i snart tre år nu, men jobbet tar slut efter vintern så då får jag hitta på något nytt.

      Radera