29 januari 2014

Lisas lista: Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…

Den bästa frukosten är den som får avnjutas i lugn och ro, gärna med tidningen som enda sällskap. Det händer aldrig numera. 
Vardagsfrukosten består av en kopp kaffe med ett kex, och har jag tur hinner jag dricka kaffet och läsa lite bloggar på telefonen innan en viss tvååring vaknar och ska ha uppmärksamhet. 
På helgmorgnarna försöker jag ta skadan igen och äter frukost i en halv evighet i stället, barnet mutar man med lämplig morgonteve! Vad jag äter är inte så viktigt, det är ju kaffet och den ostörda läsningen av tidningen som är hela huvudsaken. Ibland är jag så upptagen med att kommentera innehållet i det jag läser att jag glömmer att äta. Det förklarar varför jag sen är så förbenat hungrig vid lunchtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar