29 januari 2014

Lisas lista: Kolla! Här är en bild från mitt kök.

Nu ligger jag efter med listan...får se om jag hinner ikapp innan januari är slut. 
Tror jag har visat dessa bilder på köket tidigare, men det går inte att fota något vettigt där nu när det är så mörkt och köket är så ostädat så ni får hålla till godo. 

Kylskåpet är numera fullt av teckningar på klassiskt föräldramanér.


Och köksbordet oftast belamrat av diverse prylar som inte alls ska ligga där. Dessutom funderar vi ännu på vad vi ska pryda den stora, tomma väggen med. En hylla? En tavellist? Konst?
 
 

2 kommentarer:

  1. Nu ser jag att ni har glasskiva ovanför diskbänken, så där som vi har tänkt skaffa i flera år nu redan. Varifrån har ni tagit, och hur har ni fäst den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kom glasskivor på "ändarna" av bänken för att skydda tapeten :) Meningen var enligt mig att det skulle vara glas som stänkskydd (i ett helt stycke) längs hela bänken, men jag blev nedröstad så nu är det laminat i stället... Men ja, glasen är måttbeställda från Glasservice Lund i Jakobstad men hur de är fastsatta ja...trooor det kan vara med silikonkant mot vägg och bänkskiva? Vi hade ju en byggjobbare som gjorde allt...även om ni tänker göra det själva rekommenderar jag att ni iaf. frågar en expert först för det finns säkert lite olika metoder.

      Radera