27 januari 2014

Sista veckan

Idag är min sista avlönade måndag. Känns konstigt nog inte speciellt alls. Antagligen för att jag har så mycket kvar att göra på projektjobbet att det fortsätter nästan som vanligt in i februari och mars - men kanske lite mera på mina egna villkor? Jag kan ju inbilla mig i alla fall...

Just nu är det idéverkstad här hemma. Vad kan man egentligen sysselsätta sig själv med, som ger livskvalitet, inkomst och tillräckligt med ledig tid? Vissa planer är galnare än andra, men just nu känns det bara roligt att fundera på alternativ! Lyx är det nog att inte vara helt beroende av två höga inkomster för att klara vardagen. 

I helgen fick jag dessutom nys om roliga jobbuppdrag, på deltid eller frilansbasis, och eftersom jag älskar att lära mig nya saker och slippa rutinerna i ett dagligt arbete så låter det ganska så perfekt för mig. Håller tummarna för att det ska bli en rolig och lärorik vår!

Men först; kombinerad frukost och lunch. En stor balja med te, kvark med frukt och bär och äppelklyftor med jordnötssmör. En riktig klassiker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar