22 januari 2014

Lisas lista: En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen

Jag är väl inte typen som blir sådär fantastiskt, sprittande glad över någonting, mina känslor brukar hålla sig på den lugnare sidan av skalan. Men det finns många saker som gör mig genuint glad i vardagen. När sambon kommer hem i tid på kvällen. När maten står på bordet i tid och alla därmed är på bra humör, när vi inte fastnar framför datorerna utan gör något trevligt tillsammans. 
När jag får blommor. Vänner som hälsar på. När jag får träffa trevliga och intressanta människor tack vare jobbet och texten nästan skriver sig själv utan större ansträngningar. När jag får höra att jag är en inspirerande talare. Ett välstädat hem. En tidig kväll. En tillvaro där man inte behöver jobba ihjäl sig utan lever gott ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar