25 februari 2014

Snökaos i Umeå

Jag har varit i Umeå och det var ett himla trevligt besök! Resan var jobbrelaterad, vi skulle besöka en grupp som jobbar med bya/landsbygdsutveckling precis som jag gör, så det var ju ganska givet att vi kom bra överens och hade mycket att prata om. 

För mig innebar det också första resan med Wasaline, en överraskande trevlig båt även om det inte direkt fanns så mycket att göra. Väl framme i Umeå bjöds vi på ett äkta snökaos, med yrsnö som virvlade runt öronen och meterhöga plogvallar. Vilken tur att det inte snöade i Stockholm, Umeåborna är ju trots allt norrlänningar och vana med lite snö till skillnad från de som bor några kilometer längre söderut ;)

Trots (eller kanske tack vare) det trevliga sällskapet så lyckades jag inte få en enda bild på oss allesammans...så går det när man lämnar systemkameran hemma och inbillar sig att man faktiskt ska orka fota med telefonen. De enda bilderna som hamnade på min hårddisk var av hotellet vi bodde på (rekommenderas!) och den stora snöborgen mitt i stan, mest för att jag skulle kunna visa Alleria att barnen rutschade på den. 

Så nu vet jag inte riktigt vilka bilder jag ska använda till reseskildringen...men jag får väl sätta mitt hopp till mina superba Google-skills och hoppas jag hittar några Umeå-relaterade bilder att låna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar