31 mars 2014

Ny vecka, nya snöfall

Jag gillade inte att vakna till en vit vintervärld idag igen, det kan vi ju bara konstatera. Vik hädan, otäcka snö! Ingen gillar dig mera.

Än helgen som gick då? Tackar som frågar, jag har sovit som en liten gris även fast någon snodde en timme av oss natten till söndagen. Tur att det inte märks nämnvärt på en enda invånare i detta hus.

I fredags var det fullt hus här, med tre mammor och fyra barn under 3 år. Hemskt roligt med besök ändå, speciellt som vi hann gå en sväng på vårmarknaden också. Och för en gångs skull var det inte snöslask utan strålande sol och plusgrader! Alleria utbrast förtjust på långt håll: "TABLONGERNA! Jag ser TABLONGERNA mamma!" så det första inköpet gjordes raskt, en liten rosa ballongkatt på en pinne. Mycket nöjd tjej. 


I lördags högg vi (inte jag) ner fler träd. Verkar blivit en ny hobby detta. Alleria oroar sig att pappa ska putta omkull alla träd vi har. 
Jag hittade videkissor som redan slagit ut. Och planterade om lite grönsaker här hemma, sambon släpar hem nya växter hela tiden och jag känner mig förpliktigad att försöka få de små stackarna att överleva ett tag i alla fall. Vår ena julstjärna är väl en 4-5 år gammal nu och börjar likna ett riktigt litet träd, coolt :)

 


Söndagen spenderade vi hos farmor och farfar i ett virrvarr av släktingar (kändes det som). Allerias gammelfarfar är sjuk och vi håller förstås alla tummarna för att han ska bli bättre och få komma hem igen.
Dagens höjdpunkt var visst att sitta i farfars traktor. Lagom spännande så länge den inte startas på riktigt misstänker jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar