3 april 2014

Utevistelse

Okej, jag erkänner att jag inte är någon utemänniska. Ska jag vistas utomhus ska det vara minst 20 grader varmt och solsken, vid minusgrader, hårda vindar, regn eller minsta antydan till moln på himlen är jag helt nöjd med att skrota omkring här inne. 

Fast nu är jag ju så förståndig så jag vet att det är bra och nyttigt med frisk luft och D-vitaminer och bla bla bla. Så ibland gör jag en ansträngning och försöker få ut både dottern och mig. Det är bara det att jag har helt klart mött min överman(flicka) här. 

- Alleria, kom så går vi ut en stund, solen skiner!
- Jaa, ja ska bara titta lite på Alfons först!
- Okej ett avsnitt får du se, men sen går vi ut!

15 minuter senare. 

- Nu är Alfons slut, nu kan vi gå ut!
- Nej ja måst städa mitt kök först mamma! De e så råddigt här!
- Jamen städa fort då så går vi ut sen. 

15 minuter senare efter att köket är "städat", kopparna "diskade", pusslen undanplockade osv. 

- Kommer du ut nu då Alleria? 
- Men mamma, Bobbo e så sjuk, han bara hostar. Ja måst fara me han ti doktorn! Här e mina doktorsaker! Han ska få en spruta!

15 minuter senare. 

- Alleria, nu vill jag faktiskt gå ut! Jag orkar inte vänta på dig längre!
Alleria tittar lugnt på mig. 
- Gå ut å lek en stund du mamma så e ja här inne såläng. 

Fail. 

Dessutom var jag superhungrig vid det laget efter att ha väntat flera timmar så det återstod bara att sätta igång med lunchen. Och dit for den förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar