4 april 2014

Dagens dåliga samvete

Det är samma sak varje gång jag öppnar min mejlbox och ser ett meddelande från mina trevliga lärare vid nationalekonomin som försöker uppmuntra mig att slutföra mina studier. Någon del av min hjärna vill verkligen (om inte annat så för att slippa tänka på detta resten av livet) medan en annan (stor) del av hjärnan inte är det minsta intresserad av att återvända till studielivet. Hur det nu skulle gå till rent praktiskt har jag heller ingen aning om. 

Tog tjuren vid hornen idag och skickade iväg ett mejl med frågor om hur jag nu skulle gå tillväga, OM jag skulle vilja slutföra studierna. Vet inte om jag vågar läsa svaret.

Och dessutom är jag en dålig mamma som inte orkat insistera på utevistelse idag heller för att jag är förkyld och måste jobba med en uppgift som ska vara klar före söndag och det är ju så lugnt och skönt när barnet gärna tittar på Mamma Mu och Kråkan en timme eller två...

Ack ack vilken fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar