28 april 2014

Helgjobbet

Vi trotsade förkylning och gav oss ut i den varma vårsolen vi med! Sen vår / tidig sommar är nog ändå min favoritårstid, så nu har jag bestämt mig för att inte gnälla över hur orättvist det är att vi inte bor i södra Sverige - det är ju ändå rätt härligt att få följa med hur allt börjar växa igen och nu är solen precis lagom stark! Man kan ta av sig jackan, men orkar ändå jobba mitt i solen utan att bli för varm. Och myggorna har inte vaknat än :)



Sambon oljade porten och Alleria hjälpte till förstås. Under tiden experimenterade jag med en blandning av finmalen mossa, jord, vatten - och turkisk yoghurt! Jag får tydligen inte putsa lecablocken till den upphöjda odlingsbädden (sambon påstår att putsen skulle spricka första vintern, hmpf) så nu vill jag gärna att det ska växa mossa på dem i stället. A och jag hjälptes åt att "måla" hela bänken med blandningen, nu ska vi se om någon mossa känner för att slå sig ner här. 


Sen sågade sambon och Alleria pinnar till ved. Hon gnodde på så duktigt och tålmodigt med en egen, alldeles för stor såg.


Här är resultatet. Vi får väl nästan spara den trofén!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar