28 april 2014

Jag "hittade" en trätunna

Tänk vad man kan fynda på andras vindar. Släpade med mig hem en trätunna häromdagen, tyvärr ommålad i vitt och ganska gisten och otät. 


Men man ska inte låta såna småsaker hindra en - jag slängde i lite fint sågspån och försökte sen fylla den med vatten. Det gick sisådär - en tredjedel fick jag i innan det bara rann ut igen. Men igår fyllde jag den igen, och ännu på nytt idag.
 

Och nu rinner det inte mera ur den utan bara droppar! Några dagar till så tror jag faktiskt den är tät :)


Gjorde hastigt och lustigt en plats åt den att stå på också, hackade ur ännu en bit av gräsmattan och lade dit en bit jordgubbsplast och några stenar vi hade över. Förhoppningsvis blir det nu också lättare att klippa gräset (det där hörnet var rätt omöjligt tidigare) och så hoppas jag att tunnan blir tillräckligt tät för en liten vattenträdgård. Kanske t.o.m. en näckros, eller är jag för optimistisk nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar