25 maj 2014

Hemma igen

Här är man borta två dagar och så hinner ogräset växa en över huvudet! De senaste dagarnas blandning av högsommarvärme och regnväder har verkligen satt fart på rabatterna, men det är ju bara roligt när man har en sån liten trädgård som vi har. 

Jag har varit två dagar i Göteborg på ett jobbevent, och där var det varmt kan jag ju bara säga...jag smet ut en stund på eftermiddagen för att hinna träffa min moster som bor i staden, och höll verkligen på att smälta bort klädd i hellånga, tighta jeans...29 grader i skuggan hörde jag att någon sa! Men, det var två riktigt roliga och intressanta dagar, även om jag var rätt trött på torsdagen - steg upp kl. 03 finsk tid, "minglade" hela dagen och lade mig på torsdagskvällen vid 23 svensk tid. Kan bara konstatera att svenskarna slår oss finländare med hästlängder när det gäller social kompetens - all servicepersonal har ständigt ett leende på läpparna och är nästan skrämmande villiga att hjälpa till, och jag imponeras verkligen av hur lätt svenskarna bara glider fram till nya människor och inleder en konversation - jag har lätt att ta kontakt och prata med andra men jag är ju ändå en reserverad finländare och föredrar att hålla ett visst avstånd ;) Känner mig helt matt efter de senaste dagarnas intensiva umgänge!

Barium Business Live @ Gothia Towers.

Gothia Towers (i bakgrunden på fotot) ligger precis intill Liseberg, vi tog en promenad på området och kollade in de nya attraktionerna samt planerade vilka vi kunde åka med Alleria om vi kommer tillbaka till Göteborg om ett år eller två... Det var en del folk i farten denna varma majtorsdag!

Strax intill ligger också Universeum med den stora dinosaurieutställningen. Dit hade jag gärna gått själv om vi haft lite mera tid.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar